úterý 3. ledna 2017

Indická kosmetika Khadi

Hou, hou, hou (aneb radostné výkřiky a tak). Přes Vánoce mi dorazil další balíček z Indie. Což mě vedlo k tomu, napsat o tom minulém.


Khadi je indická značka přírodní kosmetiky. Abych řekla pravdu, co se týče výrobce, mám v tom hokej, neb obaly se kus od kusu, obchod od obchodu někdy lehce liší. Já nakoupila v kamenných obchodech, něco na oficiálním eshopu a část přes Flipkart. Indické stránky k nám nezasílají (občas mají problém i s rozvozem po Dillí), proto mi teď věci vozí moje indi spojka.

U nás se dá sehnat především henna na barvení vlasů, pár šamponů, masek a růžová voda. Je to však jen zlomek sortimentu a za několikanásobně vyšší cenu. Ale taky v krásných přebalech. 



Skvělá věc. I když teda nemůžu porovnávat, jinou jsem neměla. Čirá tekutina s nádhernou vůní. Používám ji k míchání práškových masek (níže) a jako tonikum. Pleť je po ní viditelně sametová a matná. Pozor, neodličuje. Vůbec a ani trochu.    

Šampon Soya protein


Co si pamatuji, byla to nějaká dražší (v rámci portfolia značky) řada. Teď už ji namají. Po prvním umytí jsem spokojená nebyla. Moje suché, vlnité vlasy byly jak koudel, krepaté, škaredé a cuchaly se. Nevím proč, ale hned jsem ho nezahodila. Po pár umytích jako by si vlasy zvykly a teď si šampon nemůžu vynachválit. Bezvadně myje, hlavu po něm mám čistou jak nikdy. Vlasy se s ním srovnaly a chovají se v rámci vrozených možností slušně. A nesvědí mne pokožka, což už jsem dlouho nezažila. Šampon by měl být kde čeho free (silikony a spol.). Na první mytí nepění, na druhé už na přírodní kosmetiku docela dost.

Kondicioner Soya protein

Používám ho spolu se šamponem, takže výše uvedený popis chování vlasů po mytí se vztahuje i na tohle. Kondicioner je oproti běžné masové kosmetice docela nezvykle vodový. Není hutný a po vlasech neklouže. Byla jsem zvyklá nakondi napatlané vlasy během působení prsty rozčesávat, tady to nejde. Jakoby na nich nic nebylo.  Ale v konečném součtu to funguje.

Na poličce mám na prostřídání i Alternu (šampon + kondicioner), neb mám pocit, že když používám jednu péči déle, přestává fungovat. Ale můžete hádat, po kterém kombu sahám radši. Mnohonásobně dražší Alterna to není. 

Olej na vlasy

Měla jsem verzi bhringraj. Z fotky na eshopu mi nedocvaklo, že tmavá není lahvička, ale sám olej. Je zelený. Hodně. Zkusila jsem ho párkrát, ale vzhledem k tomu, že konce vlasů mám skoro blonďaté, obě lahvičky putovaly dál. Strach že ze zlatovlásky bude jednoho dne ropucha byl silnější než zvědavost. Voněl hodně výrazně, připodobnila bych to k čmudícím tyčinkách, účinek jsem nestihla zaznamenat.

Oční gel


Původně vybrané krémy na pleť tenkrát neměly, vzala jsem tedy alespoň oční. Gel i krém. Nalákalo mne z laického pohledu hezké složení. Gel je ale dost na nic. Má modrou průhlednou barvu, trochu voní, trochu lepí, po vytažení z ledničky možná i chvíli chladí, jinak nic. Jo, ještě pálí v očích. Nemyslím klasické štípání, ale spíš pocit, jako by se vám oku přiblížil mentol...



Oční mandlový krém


Aktuálně ho zase nemají a opět to byla nějaká lepší řada. Na rozdíl od modrého bráchy je super. Konzistence nikterak výrazně hutná, snadno se roztírá, ale není to jen taková ta vodovka, která nic nedělá. Tohle fakt krémuje, hydratuje a funguje. Používám jak večer, tak i ráno pod korektor. Díky němu se mi konečně během dne nedělají v barevném nátěru jemné brázdy způsobené dehydratací. Fakt si ho nemůžu vynachválit. A byl ho balík, 50 ml, žádná blecha. Nevzpomínám si teď na cenu, ale odhadem tak max. 150 na naše. Pecka. Mám druhý v zásobě (kupovaný o pár set km níž a už zase s jinou etiketou).



Ovocná maska


Roztomilá plechovčička s práškem. Do obalu aby se člověk dostával sbíječkou, ale když už se  povede, stojí to za to. Teda ještě se musí obsah přesypat ze zašmodrchaného pytlíku do něčeho použitelnějšího, ale pak už je to paráda. Jemňoučký prášek se smíchá s růžovou, nebo normální vodou v kašičku a napatlá. Usychá klasicky do tvrda a smývá se vodou. Kůži mám po něm krásně jemňučkou, duha, králíci, jednorožci. Navíc kus za 35 Kč. To chceš. Mám nasyslený ještě dvě plechovky.



Na novou zásilku se blíž mrkneme zase někdy jindy, ale vypadá to dost dobře!

3 komentáře:

  1. Ten olej na vlasy jsem od tebe koupila tenkrát já a musím říct, že mi fakt hodně voní, ale je mastný jak prase! Dávám do konečků, takže stačí jen kapička, tudíž je nespotřebovatelný :D jináč závidím nákupní zdroj, za ty ceny bych to brala ve velkém :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo vlastně! Ve velkém to zas až tak úplně nejde, spojka si většinou potřebuje dát do kufru i něco jiného něž moji kosmetiku :D

      Vymazat
  2. Ten olej na vlasy jsem od tebe koupila tenkrát já a musím říct, že mi fakt hodně voní, ale je mastný jak prase! Dávám do konečků, takže stačí jen kapička, tudíž je nespotřebovatelný :D jináč závidím nákupní zdroj, za ty ceny bych to brala ve velkém :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš kometář!