čtvrtek 15. září 2016

"Zdravá" makovo-švestková buchta

Sezona švestek, pokud dobře tuším, pomalu končí. Takže podle Jahody je ta pravá chvíle přinést recept na švestkovou buchtu.


Původní předpis jsem našla na internetu, ale vzhledem k tomu, co všechno jsem přidala a odebrala, si jej dovolím považovat za vlastní. Moji kreativitu totiž ustály tak tři položky.


200 g jemně nasekaných ovesných vloček
90 g máku
cca 30 g burákového másla
1 na jemno nastrouhané jablko
250 g nízkotučného tvarohu
2 lžičky medu
2 vejce
2 bílky
200 ml mléka
70 g bezlepkové mouky (já použila z M&S)
1/2 prášku do pečiva
25 g kokosového oleje
švestky

Všechny suroviny vyjma švestek a bílků smíchejte dohromady. Poté vyšlehejte z bílků sníh a opatrně zapracujte do těsta. Vylijte na plech a poklaďte půlkami švestek. Množství nechám na vás, ale podle mne, čím víc, tím líp. Já dávám těsně vedle sebe.


Upozorňuji, že vzhledem k absenci cukru není buchta prvoplánově sladká, jako jsme zvyklí z bábovky, ale převládá chuť šťavnatých švestek a máku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš kometář!