úterý 14. července 2015

Jahodový dort

Není to tak dávno, co muž domů přinesl košík krásných, voňavých jahod. V prvé řadě jsem se jimi přecpala do bezvědomí, a pak jsem přemýšlela, jak zbytek zpracovat, než se zkazí. Část šla do mrazáku na výrobu zmrzliny (o té někdy příště) a ze zbytku jsem upekla tenhle dort. Sprovodili jsme ho ze světa do druhého dne, takže bych si troufla říct, že byl i docela dobrý... 


Suroviny:
  • 3 vejce
  • 180 g moučkového cukru
  • 6 lžic oleje
  • 3 lžíce vlažné vody (případně víc, dle potřeby)
  • 180 g polohrubé mouky
  • 1 prášek do pečiva
  • tuk a mouku na vymazání formy
  • jahody 
  • větší řecký jogurt (nebo i dva, záleží na požadovaném množství náplně)
  • průhledné želé v prášku

Postup:

Žloutky utřete s cukrem do pěny. Přidejte vlažnou vodu a olej. Mouku smíchejte s práškem do pečiva a vmíchejte do žloutků. Nakonec opatrně zapracujte tuhý sníh našlehaný z bílků. Těsto nalijte do vymazané kulaté formy a upečte (cca na 180 stupňů, zda je už hotov kontrolujte špejlí).

Zchladlý korpus opatrně podélně rozkrojte (já si jej nařízla na krajích nožem a poté "rozřízla" napnutým vlascem. Je to rychlovka a korpus se mi nerozbije). Spodní díl pomažte jogurtem a poklaďte jahodami nakrájenými na plátky. Přiklopte vrchní díl. Na ten opět přijde jogurt a půlky jahod. Závěrem dílo zalijte želatinou připravenou dle návodu na pytlíku.

Dobrou chuť ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš kometář!