pondělí 13. dubna 2015

Indie - nákupy

Já vám říkala, že s mojí rychlostí psaní mi to vyprávění vydrží na celý rok... A tak ze zážitků na chvíli trochu přeskočím k tomu, co jsem si dovezla. O cestování zase příště...


Původně jsem byla natěšená na nějakou tu místní kosmetiku. Malovala jsem si, že se jedná o asijský trh, tudíž tam přeci musí mít spoustu jiných, zajímavých věcí. A co teprve přestup na letišti v Rusku a jejich Dutyfree! No, tak úplně vedle. V Moskvě po mě šla prodavačka jako slepice po flusu, asi jsem se jí ve sportovní bundě a s batohem zdála podezřelá. Po odmítnutí jejích služeb mě sjela pohrdavým pohledem a dál mne bedlivě pozorovala ze vzdálenosti pěti metrů. Co se týče sortimentu, téměř stejný jako u nás, nic extra a za podobné ceny. Až při zpáteční cestě jsem v jednom z obchodů narazila na výprodej Clinique, takže v rychlosti letěly do košíku dvě Chubbyny a korektor. Dle letáčku nad stojanem jsem měla k nákupu zřejmě dostat dárek (taštičku), ale prodavačky využily toho, že jim nerozumím a dohadovat se s nimi nebudu a na můj požadavek mi sdělily, že se to zrovinka na tohle nevztahuje. 


Přímo v Indii klasickou drogerii, jako jsme na ni zvyklí u nás, nemají. Kosmetiku prodávají v lékárnách a trochu v supermarketech. Navštívili jsme i jedno velké obchodní centrum v Dillí, tam byla Sephora a butiky Bobbi Brown, Clinique a pár dalších. Na Sephoru mi zbylo asi 10 minut, celkově se naše skupinka v centru příliš nezdržela, takže jsem v rychlosti okoukla stojany (některé dost vybrakované) a nic nekoupila. Na to bych potřebovala víc času. Co tak lovím z paměti, byla k mání např. značka Benefit (a mají i Dandelion, holky;) ), za ceny jen lehce nižší než u nás, pak např. Burt´s Bees a samozřejmě sortiment Sephorácký, který mi přišel širší než v našich prodejnách. Víc už z hlavy nedostanu, také proto, že některé značky mi vůbec nic neříkaly.

Z kosmetiky jsem si tedy nakonec dovezla nějaká ta Labella (v Indii pod názvem Nivea), Baby lips, peeling (stejný prodávají v Rakousku za mnohem vyšší cenu), olejíček na konečky vlasů Dove (s plovoucími lístky růží uvnitř), zubní pastu a antibakteriální gel na ruce Himalaya a na letišti jsem na poslední chvíli pořídila masku a růžovou vodu od Khadi.







Také jsem si, den před odletem, pořídila sárí. Byla to standardně rychlovka, takže z nabízených pár variant padla volba na jednu a než jsme si prošli trh, místní švec mi před stánkem na míru ušil čoli (krátký vršek, co se nosí pod sárí). Celé i se šitím mě vyšlo na cca 400 Kč (samozřejmě po smlouvání, původní částka byla někde úplně jinde). Trhovec vehementně tvrdil, že se jedná o hedvábí nejvyšší kvality, ovšem dle mého laického názoru je to umělina jak vyšitá. A jestli se, stejně jako úplně všichni, chcete zeptat, kam v tom budu chodit, tak nejspíš nikam. Koupila jsem si ho na památku. A fotku v něm vám taky neukážu, protože se mi ho ještě nikdy nepodařilo uvázat správně... ale teoreticky, teoreticky to mám v malíčku.


Na tržišti jsem si pak koupila ještě další dvě sárí, už bez čoli, pouze kvůli krásné látce. Nechám si z nich na léto ušít sukně či šaty. Obě vyšly asi na 600, pěkný materiál a je toho mraky (asi tak 6m/ks). Přibrali jsme i turecké kalhoty (na doma, ven mě v tom nikdo nedostane) a partner bezva hodinky (asi za 120 Kč :D).




V Jaipuru si kluci nechali ušít obleky a košile (bez původního záměru, slovo dalo slovo, přes noc, čtyři obleky, no problem sir) a vybrali jsme i nějaké šály. K tomu standardní suvenýry typu svícen, čaj, rum, koření... 


Co vozíte z cest vy?

2 komentáře:

  1. Já si toho moc ze zahraniční nepřivezu. Přítel říká, abych šetřila, tak si všechno přepočítávám na naše a aby se mi to lépe počítalo, tak to většinou zaokrouhlím na desítky nahoru :D Takže zůstávám u pohledů, ty nejsou tak finančně náročné a mám je na památku :)

    A k tomu Rusku. Byla jsem si vyzvednout prášky u Dr. Maxe a dny v týdnu tam mám česky, ale i rusky! Tak to se mi stalo poprvé... panědělnik, vtórnik, sridá, čitvjork, pjátnica, subóta, vaskreséňja! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni v Maxovi prodávají nějaký divný šarže, stalo se mi něco podobného. Už tam nechodím, nelíbí se mi to.

      Vymazat

Děkuji za Váš kometář!