pondělí 11. srpna 2014

Přírodní vlasovka od Natura Siberica? Tak asi ne...

Značka Natura Siberica mi přišla zajímavá. Nikdy dřív jsem ji nezkoušela a ani nikoho takového osobně neznám, přesto mne produkty lákaly. Takže jsem si nedávno objednala šampon s kondicionérem z www.naturasiberica.cz. A už dopředu mohu říct, že to byl krok totálně vedle. A teď popořadě...


Původně jsem si šla pro produkty z běžné řady, ale když jsem zmerčila reklamní banner na Oblepikha Siberica Professional, vybrala jsem si tuto. Hesla jako "nová profesionální péče" a "nejprospěšnější a nejbohatší na životně důležité složky je obsažený rakytník altajský" zněly totiž víc než lákavě. 

Konkrétně jsem sáhla po Rakytníkovém šampónu pro poškozené vlasy «Výživa a revitalizace» a Rakytníkovém balzámu pro normální a suché vlasy «Intenzivní hydratace». Zaujalo mne ještě několik dalších produktů, ale naštěstí jsem odolala.



Balíček přišel opravdu bleskovou rychlostí, tady eshopu všechna čest, měla jsem ho v ruce tuším hned druhý den. Přibaleny byly také tři pytlíčky se vzorečky jiných vlasových produktů. Dál už bohužel následovalo pouze zklamání.

Po prvním použití mne totiž začala kousat pokožka hlavy. Ale fest. A to běžně nepoužívám žádnou přírodní vlasovku, již několik let frčím na různých kadeřnických produktech (výjimkou byl nedávný experiment s Alterrou). Momentálně koukám na dno přípravkům SP od Welly. Hlava mne z nich občas lehce(!) kouše, to ano, proto jsem nyní sáhla po něčem s domněle lepším složením. Ale po téhle novince se drbu jako stižená bleším komandem. 

Tento fakt mě přivedl k nápadu kouknout se do složení. Zběžně jsem ho prolítla při objednávání na webových stránkách, na prvních místech žádný sulfát, s klidem jsem koupila. Nyní, po přečtení lahvičky, jsem se nestačila divit. Srovnala jsem údaje s informacemi uvedenými na netu a zjistila, že se dost výrazně liší. V prvé řadě je složení poskládáno zcela jinak. Na webu se Sodium Coco-sulfate skrývá, pěkně dokola obalen jinými informacemi, zcela uprostřed. Na etiketě šamponu má výsostné postavení hned za vodou. Pěkný šmé, ale dalo by se ještě říct, že je alespoň uveden. Pak je tam spousta surovin, které na lahvi jsou, na webu vůbec ne. A taky naopak pár, které jsou na webu a nikoli na produktu. S kondicionérem je to podobné - silikonek na netu není a na lahvi? Nabídněte si.

Složení šamponu na webu - zdroj

Složení šamponu na lahvi - obrázek možno zvětšit

Složení balzámu na webu - zdroj

Složení balzámu na lahvi - obrázek možno zvětšit

Ani vlasům jako takovým produkty v mém případě nesedly. Po použití mám na hlavě zacuchanou suchou koudel. Ale, abych byla spravedlivá, musím říct, že jsem je použila asi pouze třikrát. Třeba ten zázrak má ještě přijít. Akorát že já na něj nejspíš čekat nebudu a výrobky daruji někomu za trest s tolerantnější pokožkou hlavy.

Na hlavní straně se web honosí čistotou složení, ale v obsahu tyhle látky s klidem najde i naprostý laik. 

Zdroj

Do obchodu jsem napsala žádost o vyjádření k rozdílnému složení, s tím, že znát skutečnost, výrobky bych si neobjednala. Bylo mi suše oznámeno, že složení převzali z internetových stránek výrobce a na základě mojí informace jej tedy budou kontrolovat. Jako by to bylo naprosto v pořádku. A ani slovo omluvy.

Na fecebooku firmy se již objevil jiný dotaz ohledně složení, na který se nikdo ani nenamáhal reagovat.



To, že mi produkty nesedly, je čistě můj problém. Někomu jinému můžou vyhovovat perfektně. Ale to, že obchod klame své zákazníky nějakou fiktivní přírodností a uvádí špatné složení mi tedy opravdu hodně vadí. Co si o tom myslíte?


39 komentářů:

  1. njn ... to je klasika:( takové jednání se mi nelíbí ... jako chápu, chyba se občas vloudí, ale pak bych se řádně omluvila a vysvětlila to ..a né mlčet a dělat, jako že nic :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé je, že se nikdy chybka nevloudí ve smyslu utajení různých olejů a jiných super znějících složek, ale někam se vytratí zrovna ty složky méně atraktivní ;)

      Vymazat
  2. Jsou to šmejdi. A co se eshopu tyka tak mi stacil clanek u Svět podle S.
    Jinak toto je normalni klamani zakaznika ne?
    Kdyz kouknes na dTest nevezpecnou kosmetiku, tak tam najdes hned dva produkty od Sibericy, kvuli nebezpecnym chemikaliim. Tim se u me pohrbili a nemam naladu uz ani na ty vzorky co mam doma....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha tak chyba, Sabca psala o eshopu Haurbeauty ne o tomto.

      Vymazat
    2. To jsem nevěděla. dTest většinou moc nečtu, neb vždy, když mne něco zajímá, narazím na to, že je placený. Klamání zákazníka to nejspíš bude. A asi je jim to v podstatě jedno. Jsem opravdu moc ráda, že jsem si toho nekoupila víc, měla jsem ještě zálusk na peeling a masku na obličej.

      Vymazat
  3. Peklo, už jsem viděla tuhle zprávu u Sabči (Svět podle S.) Je to docela prasácký přístup, Natura SIberica zklamala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabču ve sledování nemám, tak to mi uniklo. Jdu to omrknout.

      Vymazat
    2. Mám pocit, že ještě nedělala recenzi, ale jen spílala na fb, nebo v nakupovacím článku ;-)

      Vymazat
  4. mazec! sdílela jsem to, protože tohle nemůže jen tak procházet...furt a dokola...

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
  5. Holky, já jsem objednávala z jiného eshopu, tam byla katastrofa s objednáváním, ale o složení jsem se taky zmiňovala.

    Jsem ráda, žes napsala oficiálnímu zastoupení, já jsem byla tak znechucená, že jsem ani nezkoumala, jestli mají uvedený všehny ty sladký řeči o přírodnosti na ofic webu, hairbeauty to neměl, ale i tak jsem předpokládala, že bude šampon i kondic čistý...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímalo mě, jak se k tomu postaví. No, v podstatě nijak. Převzali jsme, zkontrolujeme, nazdar.

      Vymazat
  6. :D vobec tieto veci neriešim ale ako toto je trošku moc aj na mna.. ten pristup ..

    OdpovědětVymazat
  7. Za výrobek odpovídá výrobce,ale pokud obchodu láká ,tak by si měl udaje ověřit! Jsou to šmejdi, Člověk bude mít za chvíli strach se napít i vody :( Všude chemka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chemku ať tam klidně mají, ale ať ji také přiznají.

      Vymazat
  8. Že by klamání spotřebitele.. Mají tam teda pěkný bordel, když na internetu uvádějí to a na lahvičce je zase ono. :D Jediné plus je asi v těch hezkých obalech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Schválně jsem to u šamponu spočítala. Nehledě na rozdílné seřazení se 22 položek se shoduje, 37 jich na webu chybí, 6 naopak přebývá :D

      Vymazat
  9. Ty bláho, tak to vypadá na poměrně zajímavou aféru... Každopádně, nějaké vyjádření by to chtělo a tohle je tak na podnět k ČOI pro klamání zákazníka.
    Prodávající snad ví, co prodává, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je otázka. Buď ví a lže, nebo je nepozorný. Pak je na místě minimálně omluva a okamžitá náprava.

      Vymazat
  10. Je toto vůbec možné? Zvlášť v dnešní době. Já to nějak nechápu. Tohle je podle mě na udání a to bez legrace. Jako fakt se mi to nelíbí a podle mě se tady lže.

    OdpovědětVymazat
  11. wow, tak to jsem ještě ráda, že jsem se jejich vlasovce vyhla - pokožku hlavy mám přecitlivělou a jestli takhle klamou, tak to je síla! :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak když zadáš u mě na blogu do vyhledávání Natura Siberica, mám o jejich produktech asi 3 články, ale překvapivě vše ok. Teda až na to, že ji občas taky podle jejich popisu uvádím jako značku přírodní kosmetiky, a až teď vidím, že to tak není.. Asi jsem měla jen štěstí na produkty, přitom o jejich "přírodních" šamponech jsem taky uvažovala.

      Vymazat
    2. Třeba je složení u ostatních produktů v pořádku, to netuším, já měla v ruce jen tyto dva. A víc si od nich nic kupovat nebudu, už z principu, i kdyby byly pozlacené.

      Vymazat
  12. Wow, fakt čučím! Nejdřív jsem si chtěla kopu věcí objednat, pak v dTestu propadly asi tři výrobky (i z dětské kosmetiky), tak jsem si to začala rozmýšlet, ale tohle mě fakt dorazilo :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi si ten dTest budu muset vážně předplatit.

      Vymazat
    2. Pokud máš chytrý telefon, tak mají i aplikaci, tam to najdeš i bez předplatného v Nebezpečných produktech :-) Jiné rubriky jsou uzamknuty, to je fakt, ale zatím mi to stačí, uvidíme, třeba taky jednou předplatím :-)

      Vymazat
  13. Tak to je hustý! Hlavně ten laxní přístup a dělání ze zákazníka blbce :((

    OdpovědětVymazat
  14. Měli by ti to vyreklamovat. Taky se mi u jednoho eshopu stalo, že složení bylo na obalu jiné jak na stránkách a v pohodě se mi omluvili, produkt jsem jim zaslala zpět, a peníze i s proplaceným poštovným mi vrátili zpět. Jinak mě to strašně štve jak někteří výrobci lákají lidi na to jak je kosmetika přírodní a přitom skutek utek. Elli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si toho bohužel všimla až po použití, jinak bych také obratem vrátila :( A po tom, co jsem dostala jen strohý mail s vyjádřením, jsem neměla chuť se s nimi hádat.

      Vymazat
  15. no ja mám tiež ten balzám, za to musím povedať, že svrbenie nepociťujem, ale hneď som odhalila, že je tam silikón. vlasy to poznajú...akože sú síce super, nie zacuchané, práve naopak- moje slnkom vysušené vlasy to dosť oživilo, ale sakra, malo to byť prírodné!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To svrbění bude spíš ze šamponu, kondicioner si přímo na pokožku hlavy nedávám. Silikon mi až tak nevadí, pokud se prodejce neprezentuje tím, že ve výrobku není. A já mám bohužel opačnou zkušenost, konkrétně po tomto mám vlasy suché a zacuchané :((

      Vymazat
  16. Pěkné, no jsem zvědavá zda se nějak vyjádří!!! Csss tohle je nefér, měli by na to upozornit aby se kupující mohl dobře rozhodnout zda koupí i tak nebo ne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni už se vyjádřili. Na můj dotaz, proč se složení liší, mi napsali, že ho převzali z ruských stránek výrobce a překontrolují ho tedy. Výrobky mají vyprodané, složení zůstává uvedeno stále stejné.

      Vymazat
  17. No když to tak čtu, tak se musím vložit do této diskuze, jsem prodejce kosmetiky Natura Siberica a musím říct, že s kosmetikou jsem spokojená a co se týče šamponu ano má sulfáty, ale jsou to sulfáty, které se používají v přírodní kosmetice používá i lavera http://www.lavera.cz/produkty/sampony .Taky mě mrzí, že kondicionér obsahuje silikony, ale za sebe musím říct, že řada efect laminace mi vážně pomohla a mám teď krásný vlasy. Jinak olejíčky na vlasy mají silikony hned na prvním místě ve složení, tak nekupovat, pokud Vám silikon vadí. Jinak celá řada oblepikha nemá žádný certifikát ICEA tudíž nemá tak přísná kritéria, jako BIO kosmetika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šlo mi především o tom, že firma obsah těchto složek zamlčovala. Uváděla na svém e-shopu neúplné složení, tedy, podle mne, klamala zákazníka. Pokud by byl výčet složek kompletní (nebo žádný), neřekla bych ani popel. Ale prezentovat pouze ty, které se hodí a ty "horší" utajit, to se mi nelíbí. Nelpím na produktech bez těchto složek, chtěla jsem je ale vyzkoušet. Proto jsem si dle popisků tyto výrobky vybrala. Kdyby byl seznam úplný, vybrala bych si jiné. To, že mi kosmetika nesedla, je individuální věc, jinému může stoprocentně vyhovovat.

      Vymazat
  18. Nevím proč zrovna u těchto produktů není složení. Mám i rakytníkový peeling a je úžasný. Samozřejmě že Vám šampon nemusí sednout, každý jsme originál a to co vyhovuje mně, nemusí vyhovovat Vám. Nechtěla jsem Vás nějak naštvat. Taky mě mrzí, že složení neuvádí. Jinak odkaz na ruský web http://www.naturasiberica.ru/ob_shamp1.html složení tam najdete, ale to co je napsáno na šamponu, neodpovídá tomu co mají na webu, nebo spíš to mají jinak poskládané.
    Přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jste mne nijak nenaštvala, jsem ráda za každý názor ;) Složení neuvádí teď, v době, kdy jsem výrobky kupovala tam složení bylo. A právě že neodpovídalo.

      Vymazat

Děkuji za Váš kometář!