pondělí 9. června 2014

DIY / Aféra s náhrdelníkem

Delší dobu jsme tu spolu nic nevyráběly, tak se do toho opět trochu pustíme. Dnes to bude korálkový náhrdelník, výrazný, přesto elegantní. Práce je to jednoduchá, pouze trochu náročná na čas. Takže si vyhraďte volný den, nachystejte materiál, uvařte kafe, zapněte za záda nějaký film a jdeme na to.


Materiál:
  • korálky (barvu a velikost si vyberte dle svých preferencí.)
  • nit (nebo silon. Já používám pevnou korálkovací nit Nymo, nebo S-lon.)
  • stužka (cca 20 cm. Pokud chcete náhrdelník masivnější, pak volte delší.)
  • ketlovací nýtky (k dostání v korálkových obchodech)
  • kaplíky (to je takový ten "domeček", do kterého schováte zakončení náhrdelníku. Opět koupíte v korálkových shopech. Prodávají je v různých velikostech, záleží na vás, jak chcete mít náhrdelník silný.)
  • zapínání + kroužky
  • řetízek na prodloužení (nemusí být, pokud vám vyhovuje pevná délka náhrdelníku)
  • nůžky
  • jehla (tenkou, ověřte, že vám projde korálkem) 
  • kleštičky
  • zapalovač
 

Nejprve si nachystejte dvě stužky. Ty moje měly cca 10 cm. Pokud víte, že chcete náhrdelník silnější, přidejte. A naopak. Konce stuh opatrně zatavte zapalovačem, aby se nepáraly.

Navlékněte nit. Hodně nitě.

Zjistěte, jakou by měl mít váš náhrdelník přibližně délku. Já si před sebe natáhla oblíbený řetízek. Tato délka bude činit vzdálenost mezi stužkami.

Prošijte se začátkem stuhy, zasukujte a začněte navlékat korálky. Až dosáhnete požadované délky (= délky náhrdelníku), protáhněte rožkem druhé stužky. Máte první řadu. Doporučuji každou řadu zasukovat ke stuze. Pro jistotu. Pokud by se vám pak náhodou přetrhla jedna řada, nerozsype se celý šperk. Takže udělejte souček, protáhněte nit milimetr (podle velikosti korálků) vedle a navlékejte další řadu. Tak pokračujte stále dokola, tam a zpět. Když vám dojde nit, jednoduše navažte novou a navlékejte dál...

Fotky postupu lze zvětšit

Až budete na konci stuh, zauzlujte a protáhněte dovnitř korálků případné konce nití (pokud vám někde čouhají následkem navazování).


Nyní jednotlivé stuhy srolujte (obě ve stejném směru). V průběhu rolování průběžně prošívejte, aby vám držela roládka pěkně pohromadě. 



Kovový nýtek procpěte stuhou. Ještě lepší je, pokud jej vložíte do středu přímo při rolování. Ujistěte se, že pevně drží a nevyjede vám. Pokud jste rolovali příliš volně a nýtek hrozí vypadnutím, udělejte mu větší hlavičku nějakým korálkem.


Na nýtek navlékněte kaplík a skryjte jím stuhu. Pozor, pokud má příliš ostré okraje, mohl by vám nit přeříznout! Takové nekupujte, nebo vemte raději větší, které překryjí i část s korálky.


Pomocí kleštiček udělejte z vyčuhujícího nýtku očko. Stejně zakončete druhou stranu.


Pomocí kroužku přidělejte zapínání. Na druhou stranu dejte buď kroužek, nebo řetízek (ten nesmí být příliš jemný, aby vám do něj šel náhrdelník zapnout).



Tak. A teď běžte dělat parádu, venku je krásně ;)





Verze pro lenochy: Navlékněte dlooouhou šňůru korálků. Na konci svažte. Omotejte kolem krku. A je to. ;) 

Najde se někdo, kdo podle mých návodů již něco vyrobil? Máte to v plánu? Ukažte se, ať nemám pocit, že je vytvářím zbytečně ;)


Prosím, abyste návody nekopírovali a nešířili dál. Stojí za nimi spousta práce a dávám si záležet, proto bych nerada, kdyby volně létaly internetem. Zde jsou vám vždy k dispozici. Děkuji za pochopení a respektování této prosby.

4 komentáře:

  1. Tak to je luxusní :-) Až budu mít po zkouškách, tak to zkusím :-) Jsi vážně moc šikovná!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda, že jsem to nevěděla před měsícem, bych to umotala "tchýni" k svátku, ta je na tohle fakt ujetá :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš kometář!