pátek 7. února 2014

Ztracený balíček z BeautyBay

Donedávna jsem řešila ztracený balíček z Beautybay.com. Vzhledem k tomu, že jsem objednávala z ciziny poprvé a nemluvím  anglicky, byla jsem z celé akce trochu  nervózní. Měla ovšem šťastný konec - balík je po více jak dvou měsících doma.

Zdroj

Dost jsem přemýšlela, zda mám tento článek psát. Hodně z vás jistě nemá s angličtinou problém a objednávky v cizině dělá běžně. A komu by se taky chtělo veřejně přiznávat, že něco neumí ;). Ale s přihlédnutím k tomu, že před pár týdny jsem něco takového hledala a docela by mi to pomohlo (rozuměj - uklidnilo), sepsala jsem jej. Ti, pro které je toto banální, nechť s klidem a grácií přeskočí.

Takže... Nechala jsem se zlákat a objednala na beautybay.com kosmetickou kazetu. Jak jsem se již zmínila, anglicky neumím, ale celý systém je tak jednoduchý, že jej v podstatě zvládne i neangličtinář. Strýček Google v důležitých případech pomůže. Takže odeslání objednávky a platba kartou není v podstatě problém, na e-shop spousta kladných referencí, tak hurá do světa.  

Balíček jsem si nechala zaslat standardní nabízenou službou, která je na tomto obchodě zdarma. Bohužel, nedorazil. Objednávala jsem jej někdy v půlce listopadu tak těžko říct, jestli již kvůli vánočnímu bláznění, nebo prostě jen díky nepoctivým zaměstnancům pošty.

Pomocí překladače, který se stal na čas mým věrným pomocníkem, jsem si přeložila, že nemá smysl reklamovat balík dříve, než 20 pracovních dní od odeslání. Takže celkem měsíc čekání, zda nedorazí. Po uplynutí jsem jistě příšernou Google-angličtinou napsala dotaz na svoji zásilku. Bylo mi sděleno její číslo, ale u této neplacené služby se dá v internetovém trackovacím systému vystopovat pouze na hranice z Anglie, dál není balíček sledován (můžete si samozřejmě při objednání připlatit lepší službu). Po nadiktování čísla balíku České poště mi bylo sděleno, že má jiný tvar než balíky české a nedokáží jej vyhledat. 

Následoval další email eshopu a byl mi zaslán reklamační formulář, který jsem vyplnila a s prosbou o zaslání nové zásilky poslala zpět (také si můžete vybrat vrácení peněz). Vzhledem k tomu, že komunikace se odehrávala přes vánoční svátky, byla docela zdlouhavá, nicméně po přijetí  formuláře mi bylo přislíbeno opětovné zaslání zboží. 

Tři týdny od tohoto slibu se nic nedělo, musela jsem se znovu připomenout emailem. Nato mi druhý den byla zaslána nová zásilka. Dorazila po 6 pracovních dnech. Nakonec jsem měla snad větší radost z toho, že je to uzavřené, než z objednané paletky.

Pán na emailu se skvěle vypořádal s mojí Google-angličtinou (nejspíš je zvyklý), za to mu v duchu děkuji. Občas ale byly jeho odpovědi podle přednastavené šablony, na některá upozornění či dotazy nereagoval vůbec.

Od dalších případných nákupů mě to neodradilo, v podstatě si na jednání eshopu nemohu stěžovat - vše bylo kladně vyřízeno, jen to bohužel trvalo dost dlouho. Být to vánoční dárek, neskákala bych radostí. 
Ještě malá připomínka – pokud máte v adrese a jméně nad písmeny háčky a čárky, do doručovací adresy je nepište! Teď si možná klepete na čelo, jakože to je u mezinárodního obchodu jasný, ale mě to v tu chvíli prostě nenapadlo. A ten rozsypanej čínskej čaj, kterej jim to vyhodilo místo písmen s háčkem, byste vidět nechtěli…Určitě ne na balíku, kterej jste si zaplatili a má vám na tu adresu dojít… Takže honem do databáze přepsat.


Co vy - objednáváte z ciziny běžně?  Už se vám někdy něco ztratilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš kometář!