pátek 14. února 2014

DIY / Zapojte ruce!

Dnes tu nepůjde o žádný konkrétní návod. Podstatná je myšlenka.

Všechny (teda myšleno my straky parádivé, havrani a vrabci článek přeskočí) nosíme šperky a neváháme utratit nemalou částku za nějaký ten blyštivý kousek. Někdy ale lze s troškou invence ušetřit. Mluvím (píšu) o případech jednoduchých a masově rozšířených šperků ze Swarovski komponentů.

Nejlépe si to ukážeme na praktických příkladech:

Zdroj

Tyhle náušnice jsou z obchodu www.sperky-image.cz. Vzala jsem první eshop, který mi vyhledávač našel, nechť si to nebere osobně. Tenhle typ mají skoro všude a za obdobné ceny. V tomto konkrétním tedy Swarovski náušnice stojí 249 Kč. A to je, prosím, už po slevě z 499

Pokud ale zajdete do nejbližší korálkárny, nebo zapátráte na netu, zjistíte, že kovová část stojí 60 Kč, kamínky kolem 28 Kč/ks. Takže za předpokladu, že se vám doma válí nějaké to lepidlo (ne Herkules prosimvás), náušničky si můžete udělat ve stejné kvalitě a velikosti za nějakých 116 Kč. A pokud nebudete trvat na rhodiovaném kovu, ale stačí vám běžná bižu, dostanete se ještě níž, na 86 Kč.

(Samozřejmě záleží na cenách jednotlivých obchodů. Já pro výpočet vzala ceny na eshopech (viz. ozdrojované obrázky), kvalitu, barvu a velikost totožnou s vybranými hotovými náušnicemi.)

Zdroj

Zdroj

Podobně je to s různými přívěsky a jinými stračinami.

Zdroj

Náhrdelník z rhodiovaného kovu s 3 cm velkým kroužkem stojí na www.sperky-image.cz 1300 Kč.

Kroužek samotný se dá koupit za 291 peněz. Totožná šlupna (tedy to závěsné očko) stojí 173 Kč, řetízek (ve stejné délce, jiného vzoru) cca 260 Kč. Celkem tedy 724 Kč za předpokladu, že jsem použila kovové části ze stříbra, tedy ještě ve vyšší kvalitě. Já osobně si ho zavěsila bez šlupny přímo na bižuterní řetízek a vyšla mě ta sranda na 336 Kč.

A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Takže - zapojte ruce, ušetříte.

Poznámka pod čarou:
Opravdu chápu, že obchody jsou tu od toho, aby prodávaly zboží a žijí z marže. Někdo to tam musí kompletovat, platit nájem, posílat, majitel to taky nedělá pro mé modré oči atakdáleatakdále. Nemám ani nejmenší proti žádnému z obchodů. Jen jsem vám chtěla ukázat, že můžete ušetřit a nebude vás to stát ani moc práce, toť vše ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš kometář!